Blixten & Co söker en social media manager

Vi på Blixten & Co brinner för det som händer på och bakom scenen. Vi säljer allt från oförglömliga konserter, spännande föreställningar, roliga humorshower och svettiga klubbkvällar till operaföreställningar i kalkbrott, kreativa dansföreställningar, intima akustiska spelningar och representerar även ett 70-tal av Sveriges mest framstående artister.

Vi är stolta över att jobba med svenska och utländska artister – de folkkära såväl som de nya stjärnorna. Tillsammans med dem och vårt duktiga team skapar, producerar, genomför och marknadsför vi den bästa underhållningen, som enligt oss upplevs bäst live på en scen. Blixten & Co präglas av en entreprenörsanda och har sedan starten 2006 framgångsrikt etablerat sig som en stark aktör på marknaden. Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje. 

Om tjänsten
Som ansvarig för sociala medier är du Blixten & Co:s röst i sociala medier. Du ansvarar för att med relevant innehåll säkerställa optimal närvaro i viktiga kanaler för samtliga av Blixten & Co:s produktioner. Du är ansvarig för planering, genomförande, uppföljning och analys av kampanjer i sociala medier. Arbetet ska vara strategiskt grundat och resultatet kontinuerligt analyseras. Vi söker dig som har ett par års erfarenhet från att framgångsrikt skapa och optimera innehåll för sociala kanaler. Som person är du självgående, idérik och prestigelös. Du har ett starkt driv, ett analytiskt sinne och tycker om att kombinera både strategi och operativt arbete. Du har ett gediget intresse för digitala kanaler och är driven, självgående och initiativrik.

Arbetsuppgifter
• Definiera strategi och annonsplan för Blixten & Co’s produktioner i sociala medier.
• Ansvar för genomförande, analys och uppföljning av aktiviteter i sociala medier.
• Löpande se över och optimera aktiviteter och annonsering för att få maximalt utfall.
• Optimera material genom A/B tester i sociala kanaler.
• Implementera och säkerställa relevanta mätpunkter och att teknisk uppsättning.
• Producera, redigera och publicera innehåll genom att vara med på våra evenemang runtom i Sverige (förberedelser, repetitioner, premiärer, bakom scen osv.) Skapa unikt innehåll såsom ”behind the scenes” och intervjuer.

Erfarenheter och kvalifikationer
• Relevant utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring och digital försäljning via sociala medier.
• Erfarenhet av budgetering, planering, genomförande, optimering och uppföljning.
• Erfarenhet av foto- och filmredigering och att skapa konverteringsdrivande material.

Ansökan och övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgraden är 100% med tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 april. Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Maila CV och personligt brev till malin.hadell@blixten.se.

För frågor om tjänsten kontakta Malin Hådell (digital försäljningschef) på malin.hadell@blixten.se.