Blixten & Co söker en marknadskoordinator

Vi på Blixten & Co brinner för det som händer på och bakom scenen. Vi säljer allt från oförglömliga konserter, spännande föreställningar, roliga humorshower och svettiga klubbkvällar till operaföreställningar i kalkbrott, kreativa dansföreställningar, intima akustiska spelningar och representerar även ett 70-tal av Sveriges mest framstående artister.

Vi är stolta över att jobba med svenska och utländska artister – de folkkära såväl som de nya stjärnorna. Tillsammans med dem och vårt duktiga team skapar, producerar, genomför och marknadsför vi den bästa underhållningen, som enligt oss upplevs bäst live på en scen. Blixten & Co präglas av en entreprenörsanda och har sedan starten 2006 framgångsrikt etablerat sig som en stark aktör på marknaden. Vår företagskultur kännetecknas av prestigelöshet och professionalism i alla led. Sedan 2011 driver vi ett aktivt jämställdhets- och mångfaldsarbete och detta är en viktig del av vår värdegrund. Våra värdeord är mod, tydlighet, engagemang och glädje. www.blixten.se

Om tjänsten
Som marknadskoordinator är du ansvarig för planering och genomförande av marknadsföringsinsatser för Blixten & Co:s produktioner. Du är spindeln i nätet på marknad- och försäljningsavdelningen och har många kontaktytor både internt och externt. Tillsammans med övriga avdelningen säkerställer du maximal biljettförsäljning för varje produktion och hög avkastning för marknadsföringsbudget.

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av marknadsföring. Som person är du självgående, idérik och prestigelös. Du har ett starkt driv, ett analytiskt sinne och tycker om att kombinera både strategi och operativt arbete.  Du har ett gediget intresse för digitala kanaler och är driven, självgående och initiativrik.

Arbetsuppgifter
• Ta fram marknad- och aktivitetsplan med kanalmix  och koordinera medieköp.
• Löpande uppföljning och utvärdering av marknadsföringsaktiviteter
• Beställa och koordinera produktion av material (både internt och externt)
• Koordinera PR-aktiviteter
• Ta fram analysunderlag innan beslut samt uppföljning efter produktion
• Sätta tidplaner, hålla i projektmöten och följa upp.
• Ansvara för att kundutvärderingar utförs löpande.

Erfarenheter och kvalifikationer
• Relevant erfarenhet inom marknad, reklam och event.
• Erfarenhet av planering, implementering och uppföljning av B2C-reklam, kampanjer och events.
• Erfarenhet av köp av reklam- och mediebyråtjänster.
• Du är intresserad av statistik och drivs att kunna mäta och följa upp resultat.

Ansökan och övrig information
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgraden är 100% med tillträde enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 april. Ansökningarna kommer att behandlas löpande. Maila CV och personligt brev till malin.hadell@blixten.se.

För frågor om tjänsten kontakta Malin Hådell (Digital försäljningschef)malin.hadell@blixten.se.